Marketing technology

Een van de grootste uitdagingen voor veel marketeers is een betere samenwerking met de IT-afdeling en meer begrip krijgen van technologie (bron: TNS 2016). Logisch, want marketing en technologie raken steeds meer verweven met elkaar. Daar gaan we het in dit college uitvoerig over hebben. Wat zijn al die technologieën die we vandaag bij marketing nodig hebben? Wat zijn de ‘emerging technologies’ die op ons afkomen? En hoe selecteer je de juiste software om je digitale marketingplannen succesvol tot uitvoer te brengen? Zonder je om te scholen tot IT’er, bereiden we je in dit college wel voor op wat een goede Chief Marketing Technologist (CMT) moet weten. Dit is dé marketingfunctie van de toekomst: vooraanstaande bedrijven in de VS kunnen nu al niet meer zonder. Europa volgt al. Wij brengen je ‘up to speed’ met de nieuwste trends, toekomstverwachtingen en tools van vandaag. Een boeiend college dat het einde inleidt van alweer de tweede studieweek.

Keywords marketing technology, chief marketing technologist, emerging technologies, software, platforms.