Contentmarketing, content strategie en bloggen

Een goede contentstrategie is essentieel om websitebezoekers succesvol naar je website te leiden. Gevonden worden door potentiele leads en klanten, daar gaat het om. Maar hoe houd je overzicht op die enorme hoeveelheid content? Uit onderzoek van Accenture blijkt dat bijna alle marketingafdelingen wereldwijd worstelen met de enorme hoeveelheden content die wordt geproduceerd. Hoe kun je hier waarde uit halen en al die content echt goed managen en effectief inzetten? In dit college maak je kennis met alle ingrediënten van contentmarketing en een goede contentstrategie. Daarnaast zoomen we in op de contentcreatiecultuur in jouw organisatie. Hoe krijg je iedereen in beweging en wie kan het beste stukken schrijven en publiceren? Hoe ziet een goed en geoptimaliseerd contentcreatieproces er uit en hoe bepaal je welke content op de verschillende momenten in de customer journey aantrekkelijk is voor je publiek? Speciale aandacht is ingeruimd voor bloggen, een van de belangrijkste contentinstrumenten. Hoe vaak moet je bloggen, hoe en waarom? En hoe schrijf je een perfecte blog die ook waarde voor je organisatie oplevert?

Keywords content marketing, content strategie, content planning, blogkalender, blog topics.